Η Πανσυνεργατική Συνέλευση Ρεθύμνου σας προσκαλεί στην το Σάββατο 12 Οκτώβρη 2024 στην Πλατεία Μικρασιατών στο Ρέθυμνο.
Το πρόγραμμα έχει ως εξής :
Στις 17:30
- Ανοιχτή συζήτηση
Σχετικά με τις χρόνιες παθογένειες και τις προοπτικές ενδυνάμωσης των συνεργατικών εγχειρημάτων. Μαζί μας θα είναι ερευνήτριες από το χώρο της Κ.ΑΛ.Ο., η Μαρίζα Ζυμωνοπούλου, Υποψήφια Διδάκτωρ στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών Α.Π.Θ, και η Βιβή Ξύδη, Συνεργάτιδα Κ.ΑΛ.Ο του Περιφερειακού Παρατηρητηρίου Κοινωνικής Ένταξης. Συντονιστής των ομιλιών θα είναι ο Βαγγέλης Καραθανάσης, μέλος του συνεργατικού παντοπωλείου Δίκτυο.
20:30
- Παραδοσιακό γλέντι
Με τους: Σταύρος Νικολαΐδης (λύρα), Αστέρης Βαρδάρης (λαούτο), Μάλαμα Πατρέλη (φωνή) και Ισίδωρος Βαρδαρός (βιολί).
Οι σκέψεις μας…
Όσα άτομα από μας έχουμε ποτέ εμπλακεί στην υπόθεση του συνεργατισμού, είτε από την βιωματική είτε από την ερευνητική σκοπιά, γνωρίζουμε καλά ότι η εικόνα μιας εργασιακής όασης μακριά από τον επικαθορισμό και την εκμετάλλευση των αφεντικών, όπου η εργασία αμείβεται όπως της αξίζει και η συνεργασία των ανθρώπων κυλάει αβίαστα, απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Η αναπόφευκτη ένταξή μας στο γενικότερο οικονομικο-πολιτικό πλαίσιο του νεοφιλελευθερισμού, που με απροκάλυπτο και χυδαίο τρόπο ευνοεί το μεγάλο κεφάλαιο ενώ την ίδια στιγμή θέτει ανυπέρβλητα εμπόδια στις μικρής κλίμακας προσπάθειες.
Η διαρκώς εντεινόμενη ακρίβεια σε συνδυασμό με την σθεναρή ιδεολογική μας αντίσταση να ανταποκρινόμαστε άμεσα στις πληθωριστικές τάσεις της οικονομίας.
Η απουσία από πλευράς μας «επιχειρηματικής», κερδοσκοπικής, λογικής αλλά και θεμελιώδεις ελλείψεις μας στη γνώση σχετικά με τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.
Ο εξοντωτικός χρόνος –απλήρωτος συνήθως —που απαιτείται για τη συμμετοχή μας στις διαδικασίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία μας.
Το γεγονός ότι οι πολιτικές πρακτικές της άμεσης δημοκρατίας και της συναίνεσης, της συνδιαμόρφωσης και της κοινής δράσης, που βρίσκονται στην καρδιά των εγχειρημάτων μας, είναι πρακτικές στις οποίες δυστυχώς δεν έχουμε από παιδιά ασκηθεί και τις οποίες πρέπει με κόπο και υπομονή να ανακαλύψουμε ως ενήλικες, αλλά και η πολύ συχνή μας αδυναμία να γειωνόμαστε κοινωνικά και να είμαστε πραγματικά εξωστρεφ@ και δεκτικ@ σε ό,τι μας μοιάζει άγνωστο είναι μόνο μερικοί από τους λόγους που συντελούν στην παραπάνω απόκλιση.
Σκεφτήκαμε, λοιπόν, ότι θα ήταν χρήσιμο και ωραίο να μοιραστούμε τους προβληματισμούς μας αυτούς και να προσπαθήσουμε από κοινού να ψηλαφίσουμε απαντήσεις στα σύνθετα ερωτήματα που διαρκώς μας προκύπτουν.
- Τι πάει λάθος στα συνεργατικά εγχειρήματα και τι σωστά;
- Τι οφείλουμε να αλλάξουμε αλλά και ως πού φτάνουν οι δυνατότητές μας;
- Πώς μπορούμε να κινηθούμε προς την συλλογική μας ενδυνάμωση;
Και, κυρίως, ποι@ αφορά ο συνεργατισμός και ποιο μπορεί να είναι το μέλλον του; Είναι απλώς μια ανάσα ελευθερίας από την εργοδοτική αυθαιρεσία για κάποι@ τυχερ@ ή μπορεί άραγε να αποτελέσει το κοινωνικο-οικονομικό εκείνο μοντέλο του κόσμου που ονειρευόμαστε;
Θα χαρούμε πολύ να ανταμώσουμε και να συζητήσουμε παρέα, ανταλλάσσοντας την εμπειρία και τις ιδέες μας!
*Τα έσοδα θα διατεθούν για την οικονομική ενίσχυση των συνεργατικών εγχειρημάτων του Ρεθύμνου που πλήττονται.


