Με τον συνδυασμό «ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΜΑΣ» και τον υποψήφιο Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη
Συνέντευξη στο BEST magazine
Μία συνέντευξη για το Νομό Ρεθύμνου, για τον πρωτογενή τομέα, τον τουρισμό, τον πολιτισμό και για ό,τι νεότερο υπάρχει ή θα υπάρξει σε επίπεδο ανάπτυξης στο Ρέθυμνο.

Ας ξεκινήσουμε με την πιο ουσιαστική ερώτηση. Γιατί Περιφερειακός σύμβουλος κι όχι Δημοτικός;
Επέλεξα τη θέση του υποψηφίου Περιφερειακού συμβούλου γιατί στο παρελθόν έχω διατελέσει ξανά από το 2006 έως το 2010 και πιστεύω ότι είμαι έτοιμος να ασχοληθώ με ολόκληρο το νομό κι όχι με κάποιον Δήμο αποκλειστικά. Ένας σημαντικός λόγος είναι ότι γνωρίζω πολύ καλά το Ρέθυμνο από χωριό σε χωριό, άκρη προς άκρη κι όλα τα προβλήματα που έχει, είτε σε επίπεδο πόλης είτε στην ενδοχώρα. Πιστεύω ότι η εμπειρία που έχω θα με βοηθήσει να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ από οποιοδήποτε πόστο μου ζητηθεί και κρίνει ο Σταύρος Αρναουτάκης, ο Περιφερειάρχης μας.
Ήσασταν και υποψήφιος αν δεν κάνουμε λάθος στο παρελθόν με την Ντόρα Μπακογιάννη σε βουλευτικές εκλογές;
Ναι φυσικά, κι αυτό πιστεύω μου έδωσε ακόμη περισσότερη εμπειρία για ολόκληρο το νομό, γνωρίζοντας δια ζώσης που υπάρχουν προβλήματα. Που πρέπει δηλαδή, να δώσουμε περισσότερο την προσοχή μας για να βελτιωθούν οι καταστάσεις. Περνώντας από όλα τα χωριά εκείνη την περίοδο έγινε περισσότερο κατανοητό από ποτέ. Έτσι πιστεύω πλέον ότι με την εμπειρία αυτή θα προσπαθήσω να βοηθήσω το νομό μας να έχει την καλύτερη ανάπτυξη.
Είστε γνώστης πλέον, μετά το πέρασμά σας και από τον Δήμο Ρεθύμνου και μετά από 32 χρόνια που βρίσκεστε εδώ με την οικογένειά σας και τις επιχειρήσεις σας, τι χρειάζεται ο Νομός Ρεθύμνου.
Πάνω απ όλα, για να μιλήσουμε για την Κρήτη και την ανάπτυξη αυτής, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο τουρισμός και ο προορισμός που λέγεται Κρήτη είναι πολύ δυνατά στο εξωτερικό. Πρέπει λοιπόν, και δεν θα σταματάμε να το λέμε, ο περιβόητος αυτός Β.Ο.Α.Κ. (βόρειος οδικός άξονας Κρήτης) να ολοκληρωθεί άμεσα και με την Κυβέρνηση Μητσοτάκη δείχνει ότι αυτό θα γίνει πραγματικότητα. Γνωρίζω ότι έχουν ξεκινήσει από άκρη σε άκρη κάποια έργα κι αυτό είναι αισιόδοξο και αποτελεί αυτή τη στιγμή το σημαντικότερο νέο αν θέλουμε να λέμε ότι θα έχουμε ανάπτυξη στον τουρισμό μας τα επόμενα χρόνια. Ακριβώς με αυτό το σκεπτικό πρέπει να κοιτάμε και το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Με περισσότερες πτήσεις που θα έρθουν, στο νέο αυτό αεροδρόμιο, θα μπορούμε να μιλάμε πλέον για μεγαλύτερη εξυπηρέτηση τουρισμού, άρα και περισσότερα έσοδα. Δεν μπορεί να ανταπεξέλθει ούτε το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο, ούτε αυτό στα Χανιά στις ανάγκες που δείχνει να έχει το νησί σήμερα από θέμα επισκεψιμότητας. Περιορισμένες είναι οι πτήσεις ή μεγαλύτερες από αυτές που μπορεί να αντέξει το αεροδρόμιο και το προσωπικό του και μειώνονται οι δυνατότητες εξυπηρέτησης. Πιστεύω όμως με τον Σταύρο Αρναουτάκη και την Κυβέρνηση Μητσοτάκη σε λίγα χρόνια θα έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα σε Β.Ο.Α.Κ. και αεροδρόμιο Καστελίου.
Ο Νομός Ρεθύμνου χωρίς λιμάνι και καράβι ή αεροδρόμιο ξέρουμε πολύ καλά εδώ και χρόνια τι σημαίνει αυτό. Η μεταφορά του κόσμου από Χανιά ή Ηράκλειο ανεβάζει το κόστος διακοπών του. Τι πρόκειται να γίνει;
Κατά προτεραιότητά μας θα είναι ο δρόμος Χανιά – Ρέθυμνο να γίνει καλύτερος όσο πιο άμεσα γίνεται για να μειωθεί τουλάχιστον ο χρόνος στον οποίο θα μπορέσει κάποιος να φτάσει εδώ. Με νέα διάνοιξη και παράκαμψη θα μπορέσει να μειωθεί αρκετά ο χρόνος προς το λιμάνι και αεροδρόμιο κάτι που ξέρω ότι είναι προτεραιότητα το επόμενο διάστημα. Πρέπει να συνεργαστούμε επίσης και με τους 5 Δήμους στο Ρέθυμνο όσο αφορά τον πρωτογενή τομέα, καθώς είμαι αυτή τη στιγμή Τομεάρχης στον πρωτογενή τομέα στο Ρέθυμνο της ΝΔ και το γνωρίζω πολύ καλά. Να υπάρχει μία επικοινωνία μαζί με το τουριστικό κομμάτι, μία συνεργασία, για να δώσουμε ένα προορισμό στο τοπικό προϊόν και να έχουμε μεγαλύτερη ζήτηση για να φτάσουμε και σε ικανοποιητικές τιμές. Τον τόπο μας πρέπει να τον προσέξουμε. Και με την άψογη συνεργασία με τους ξενοδόχους, έχουμε κάνει κάποιες συζητήσεις με τον Πρόεδρο ξενοδόχων κο Τσακαλάκη, θα υπάρξει συνεργασία που μόνο θετικά αποτελέσματα θα φέρει. Θέλουμε να προβάλλουμε όλα τα τοπικά προϊόντα του Νομού, που πληρούν και τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να προβληθούν τόσο μέσα στα ξενοδοχεία όσο και στο εξωτερικό.

Ποιες είναι οι άμεσες παρεμβάσεις και στους 5 Δήμους που θα γίνουν την επομένη των εκλογών;
Όσο αφορά το Δήμο του Ρεθύμνου, επειδή είμαι αυτή τη στιγμή Δημοτικός σύμβουλος και γνωρίζω εκ των έσω που έχουμε το πρόβλημα, αυτό είναι σίγουρα το κυκλοφοριακό που χρίζει άμεσης βελτίωσης. Πρέπει να ανοίξει ο νέος περιφερειακός δρόμος γιατί δεν μπορεί να αντέξει ένας κεντρικός δρόμος όλο αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή. Η κίνηση μέσα στη πόλη δεν μπορεί και δεν πρέπει να συνδυάζεται με την κίνηση όλων αυτών που απλά θέλουν να βγουν προς Χανιά και Ηράκλειο. Πρέπει να διαχωριστούν αυτά τα δύο από την κεντρική αρτηρία. Έχουμε συζητήσει για έναν περιφερειακό δρόμο, και το γνωρίζω πολύ καλά, που θα αποφορτίσει το κέντρο και θα κάνει πιο εύκολη την ζωή των οδηγών. Στο κομμάτι των απορριμμάτων έχει φτιαχτεί ο χώρος συγκομιδής απορριμμάτων ΧΥΤΑ Αμαρίου με κάποιες ουσιαστικές παρεμβάσεις, θεραπείες, αλλά πιστεύω κάποια στιγμή σε Παγκρήτιο επίπεδο θα γίνουν αλλαγές ώστε τα απορρίμματα να δίνουν ενέργεια με την ανάλογη επεξεργασία. Τέλος πρέπει να ασχοληθούν όλοι οι Δήμοι, κι ένας ένας ξεχωριστά, ώστε να προσέξουν το θέμα με το νερό. Να γίνεται σωστή χρήση του νερού ώστε το πότισμα και το πόσιμο νερό να μπορούν να συνυπάρξουν αλλά με σωστές καταναλώσεις. Με την υπευθυνότητα των Δήμων ανά περιοχή μπορεί να γίνει σωστή χρήση.
Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι αδυναμίες της Κρήτης στον αγροτικό τομέα και πώς νομίζετε ότι μπορούν να ξεπεραστούν;
Δεν θα αλλάξει εύκολα αλλά πρέπει, και δεν είναι άλλο από το κόστος των μεταφορικών. Δυστυχώς για το ζωικό κεφάλαιο και για τον κτηνοτρόφο είναι ένα μείζον θέμα χρόνια τώρα. Οι ζωοτροφές έχουν μεγάλο κόστος σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη πόλη στην Ελλάδα και ο ανταγωνισμός δεν είναι ισάξιος μεταξύ όλων των κτηνοτρόφων. Τα μεταφορικά είναι το πρόβλημα σε συνδυασμό με την ακρίβεια στις ζωοτροφές που τον φέρνει σε δύσκολη θέση μειώνοντας το κέρδος, αναγκάζοντας να ανεβάσουν τιμή, ζημιώνοντας στο τέλος τον ίδιο τον καταναλωτή στο τελικό προϊόν. Με αποτέλεσμα λοιπόν το κρέας, το γάλα και πολλά άλλα τοπικά προϊόντα να έχουν πάρει μεγάλη αύξηση. Τιμές όμως που επηρεάζονται και από άλλους εξωγενείς παράγοντες όπως είναι ο πόλεμος της Ουκρανίας και πάει λέγοντας. Σαν Τομεάρχης στον Αγροτικό Τομέα βέβαια να πω την αλήθεια είναι μεγάλο πλεονέκτημα και είμαστε πολύ τυχεροί που ο Πρωθυπουργός της χώρας έβαλε στη θέση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης για πρώτη φορά έναν κρητικό βουλευτή, τον Λευτέρη Αυγενάκη. Είμαι σίγουρος ότι οι παλιές παθογένειες του υπουργείου, που είναι και πάρα πολλές, θα ξεπεραστούν από έναν άνθρωπο που έχει μάθει στα δύσκολα και το απέδειξε και από το προηγούμενο υπουργείο Αθλητισμού. Ένας άνθρωπος παραγωγικός με ενέργεια που δεν μπορεί να αφήσει τίποτα στην τύχη και είναι πάντα κοντά στον πολίτη και πλέον τον παραγωγό.
Για την νότια Κρήτη και την πρόσβαση σε αυτή τι θα δούμε;
Όπως και με τον Β.Ο.Α.Κ. έτσι και ο Ν.Ο.Α.Κ. έχει φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα με αλλαγές που θα γίνουν για να γίνονται, με την πρόσβαση στα νότια σημεία του νησιού να γίνεται ακόμη πιο εύκολη. Μην ξεχνάμε ότι με τον ίδιο χρόνο που θα μπορεί κάποιος να ταξιδέψει στα βόρεια σημεία του νησιού να μπορεί να κάνει και για το ίδιο με τον νότο. Με την ολοκλήρωση λοιπόν του δρόμου από αεροδρόμιο Καστελίου προς τη νότια Κρήτη θα έχει πιο άμεση πρόσβαση στο νότιο Ρέθυμνο ο παραθεριστής κάνοντας ευκολότερη την πρόσβαση σε όλα τα σημεία του Νομού. Ακόμα και ο δρόμος Ρέθυμνο προς Σπήλι παραδίδεται άμεσα και του δεύτερου κομματιού του, μειώνοντας τον χρόνο για να φτάσει κάποιος από το κέντρο του Ρεθύμνου στους εξαιρετικούς προορισμούς της νότιας παραλιακής γραμμής.
Τι άλλο μπορούμε να πούμε ότι θα δούμε στο Ρέθυμνο το επόμενο διάστημα;
Έχει γίνει ένα νέο λιμάνι, για το αλιευτικό στην Σκαλέτα, ένα μεγάλο έργο που ολοκληρώθηκε και πήγε πάρα πολύ καλά. Όσο αφορά το λιμάνι του Ρεθύμνου έχει ήδη εγκριθεί ένα έργο προστασίας για να μην βγαίνει η θάλασσα έξω, όπως επίσης περιμένουμε να ενεργοποιηθεί το αεροδρόμιο θαλάσσης με τα υδροπλάνα, ένα μεγάλο έργο πανελλαδικά. Έχουμε ήδη δείξει που θα είναι η πλατφόρμα προσγείωσης και απογείωσης και είναι όλα έτοιμα να το υποδεχτούμε. Επίσης στο λιμάνι υπάρχουν θέσεις για σκάφη αναψυχής αλλά δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι αντέχουμε περισσότερα από αυτά που έρχονται για να φτάσουμε επίπεδο άλλων λιμανιών και πόλεων με τόσα πολλά σκάφη και τουρισμό ανάλογο αυτών. Οι αλλαγές στον χώρο που είναι οι ψαράδες με τα αλιεύματα τους έχει εγκριθεί να αλλάξει και σίγουρα η εικόνα του το επόμενο διάστημα θα είναι τελείως διαφορετική από την σημερινή. Τέλος ο χώρος που είναι το παλιό λιμεναρχείο θα αναστηλωθεί όπως γνωρίζουμε όλοι εδώ και καιρό και θα δοθεί σε ιδιώτες για επαγγελματική χρήση αλλάζοντας πραγματικά την όψη του, χωρίς όμως να φύγει από εκεί το τελωνείο.
Για την επιχειρηματικότητα στο Ρέθυμνο τι μπορούμε να πούμε ότι έχει αλλάξει ή θα αλλάξει;
Τα καταστήματα με ιδιωτική πρωτοβουλία έχουν αναβαθμιστεί αρκετά όσο αφορά την οπτική τους εικόνα και με την ακουστική έχουν φτάσει σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο χωρίς μεγάλη ηχορύπανση. Έχουν μειωθεί τα καταστήματα που υπερβαίνουν την κατάχρηση του ήχου και η εικόνα είναι αρκετά καλή πιστεύω. Η εικόνα της πόλης είναι πολύ καλή αλλά όπως προ είπα το μεγάλο πρόβλημα είναι το συγκοινωνιακό και εκεί πρέπει να δώσουμε την ανάλογη προσοχή το επόμενο διάστημα να γίνουν οι αλλαγές που πρέπει.
ΡΕΘΥΜΝΟ, 24 Αυγούστου 2023